Posts

Showing posts from June, 2017

SELAMAT HARI RAYA 2017

TEMAN RAYA KAT KL,ANDA BAGAIMANA PULA?

Raya tahun ni,teman raya kat KL...
Kebetulan kakak maii raya KL,maka teman pun ikut serta.
Petang raya,baru teman tiba,tapi tak terus ke rumahnya,teman jalan2 kat KLCC...Cari apa2 yang patut.
Selalunya,teman beli kuih kat ruang legar tengah KLCC ,kalau tak silap nama booth tu kerepeklah..
Malangnya dah habis,yang tinggal hanya beberapa jenis kuih.
Beli 1 percuma 1,total...RM200.00INGGIT!
OMG!saki baki pun mahal.

Esok pagi.lepas solat lepas salam2,kami makan nasi ambeng.Pecah tradisi...tiada ketupat bagai...yang ada hanya menu jawa membuka selera.
Emak gembira...anak2 turut bahagia.
Bertukar duit raya,makan dan keluar beraya.
Rumah pertama...Pak Cik teman kat PutraJaya.Sebelum sampai rumah dia,teman akan lalu Sri Perdana.
Ramainya orang berhari raya...berpusu2 untuk merasai rumah terbuka PM.
Dengar2 sebelum masuk,kawalan ketat!leser bagai.
Nampak sangat PM takut mati...
Jika ALLAH hendak kau mati!maka akan mati lah kau wahai manusia....semua tu da…

BULI SAMPAI MATI

SEJAK DULU LAGI,CUMA SEKARANG MAKIN MENJADI JADI
SALAH SIAPA?

Lepas Taqif budak kecil yang di pukul dek warden pergi meninggalkan kite semua..
Kite di kejutkan pula dengan Zulfarhan,di tekap dengan iron stim lebih dari 10 tempat sampai mati.
Kemudian di kejutkan pula dek kematian seorang remaja India T Nhaveen kelmarin.Punca buli sampai mati.
Teman rasa anak2 kite dah rosak!hati perut dah hilang!hati diaorang dah gelap gelita.

Teman ngilu perut bila ingatkan keganasan anak2 tu.
Tak tahu apa yang mereka fikir..
Sejak dulu buli2 tu ada,Normal...
Tapi sekadar tu je...suruh kawan basuhkan kasut baju atau perlakuan2 lain yang simple tapi membodohkan.
Belum lagi sampai mati.Kalau ada pun sekadar makan hati sampai tua.

Mula2 teman nak hantar anak bujang masuk asrama,isu buli yang bermain dalam kepala otak ni.
Anak dara larang...tak payah lah ibu masukkan,budak2 sekarang jahat!
NAMPAK?
Anak dara dah terpengaruh dengan berita2 terkini.
Tapi teman percaya ALLAH,Dia ada untuk jaga anak teman.
Bi…

KAHWIN LAGI

SAMADA SUKA ATAU TIDAK....LELAKI TETAP TERUSKAN,WALAUPUN TAHU ADA HATI YANG MERINTIH.

Minggu lalu,dia msg teman...
kak...suami kite nak kahwin lagi..
Gitu je ayat dia....tergaman juga,terkedu hati...
Tabahnya dia..

Dalam msg tu juga,dia minta teman sokong dia...bantu promote baju dia,kuih dia...
Keadaan seperti biasa...
Dalam hati tabahnya dia...

Dua tiga hari kemudian...teman ke kedai,teman jumpa dia...dia peluk erat teman....
Apa yang mampu teman kata hanya sabarlah....
Dia kata...suami kite nak kahwin dengan orang siam sana,bukan islam...
Dia kata lagi...suami kite dah kemaruk kak...siang malam minta izin nak kahwin.
Kite buntu kak.....
Hati kite sedih sesangat...
Dia tetap sama...tiada setitik air mata mengalir...
Dalam hati tabahnya dia..

Seminggu berlalu...
Malam tadi,dia call....kak,kite izinkan suami kite menikah lagi.Akak doakan kite kuat tau..
Teman hanya mampu mengiyakan apa yang dia kata...Tak tahu nak kata apa..
Kak...kite sedih,kite tak mampu nak kata apa,24jam dia berbo…

AGENSI PERLANCONGAN MENIPU(Go TRUE)

Image
BUAT KAD AHLI TAPI DUIT PAKAI SENDIRI.

Teman ada daftar kat satu agensi perlancongan berpusat di Langkawi.
Dengan duit RM698.00,teman menjadi ahli seumur hidup.
Macam biasa....dia akan susun atur perjalanan kite secara percuma,maksudnya tiada lagi kos tambahan untuk mereka.
Percuma hanya untuk perkhidmatan mereka.Lain2 tetap macam biasa.Mereka akan susun dengan harga paling cantik.

Setakat ni,teman pernah minta dia book hotel..D Palma....masa tu ternyata mereka buat kerja.
Kedua kali...teman minta dia buat kertas kerja perjalanan anak dara teman...
Malangnya tiada jawapan...mereka senyap terus.
Teman ada hantar pesanan ringkas,tapi tetap tiada jawapan.
Masa ni...hati dah rasa tak sedap.Sah!tipu!

Akhirnya teman lupa....
kad ke ahlian tu tak berfungsi langsung!
Rugi dan rasanya wajar kalau teman kata...
Aku tak HALAL kan!
Senang2 kutip duit orang .lepas tu.....cuci tangan.

Awal bulan ni,keluar satu status dari empunya agensi tu...
Katanya....mereka tak tahu apa2,lelaki dan perempuan tu …

PASANGAN WARGA EMAS BEROMEN

Image
SATU DUNIA TERKEJUT!

Semalam,teman di kejutkan dengan video tak tersensorrr ni...
SUBHANALLAH!terkejut teman,mujur line lambat,tak dapat nak tonton lebih lanjut.Menurut cerita...
Tersangat OVER!Kalah blue filem....
Pasangan melayu berstatus warga emas tengah romen2 dalam kereta di siang hari.
Rakam lagi....buat video untuk simpanan peribadi.Mungkin le....
Bagaimana terlepas dalam alam maya ni,teman tak dapat nak jawap..
Mungkin...phone rosak dan hantar kedai,tokey kedai....apa lagi!load dalam FB.Mungkin le....
Jawapnya...Sekarang ni,pasangan tu pasti sedang bercekau sesama sendiri.
Hilang kemanisan,yang ada kepahitan bak hempedu.
Malu?
Comfirm!
Berani buat berani tanggung...Pak Cik dan Mak Cik oiii...Awat hangpa romen2 dalam kete,gi le buat dalam hutan sana!

Masalahnya...
Mereka dah tua,mereka melayu dan pastinya orang islam.
Masalahnya....
Dalam kereta tu ada budak sedang memerhatikan gelagat mereka.
Budak?tanya kakak....
Ya...budak sorang dok peratikan gelagat situa tu...
Suka?
Juju…

SESEKALI DOK LEPAK KAT KOLOMPO

TEPU OTAK!

Suami ajak teman gi kl,kebetulan cuti sekolah...hendak tak hendak...ikutlah juga.
Dok kat area Damas..
Hotel sebilik,luaslah juga...
Malangnya...hati tak gembira.Bila ingat kucing ayam....rasa sia sia je masa terluang.

Nak ke sana ke mari,transport tak ada,naik Uber...opss!bukan Uber...mahal kata anak.Naik GrabCar,murah sikit...
Hari pertama ke KLCC pergi murah je RM15.00,Balik mahal sikit..RM20.00..Alasan?Waktu puncak.Jalan jam bangat!
Pergi jalan2 dengan budak puasa...makan hati,makan hati...merenggek nak balik.
Dapat beli selai dua baju untuk nya....baliklah kami ke hotel.
Esoknya...tak serik lagi,ajak ke Midvalley..naik GrabCar lagi...pergi RM15.00,balik jejak RM20.00.
Kire2...mahal juga..
Tapi dah gatal nak menyengkit...bayar je le...

Waktu berbuka...jalan2 cari makan...Kawasan elit macam tu...memang susah nak cari makanan Halal,walhal....negaraku Malaysia,Agama Islam agama Rasmi.
Makanan Halal...nak cari macam pergi Bali.Cukup payah!
Tanya dengan petugas kat situ...ka…